Love you, Roșia Montană

Dragă Roșia Montană,

Acum ceva zile, să fie deja o săptămână parcă, am decis să ne luăm casa minionă de 2 persoane și cele două roți, și să plecăm în lume

Vorba vine în lume 🌎, căci ne-am decis de fapt ca anul acesta să vizităm mai degrabă local. Aici în România.

Fără nicio destinație-n gând și fără niciun reper temporal setat pentru întoarcere, am urmat cursul Transfăgărășanului și prima noapte petrecută la camping-ul Călăreții lui Țepeș a fost mai bine decât binevenită.

Am stat la căsuțele lor intime din lemn (80 lei/noapte, 2 persoane cu acces la tot ce vrei + țuică de bun venit) deoarece ajunsesem destul de târziu și nu vroiam să mai punem cortul doar pentru o noapte.

Dar era locul perfect și pentru campat printre pomii fructiferi.

Transfăgărășanul l-am făcut rapid.

Apoi, nu mai țin minte ce ne-a împins să ne îndreptăm către Roșia Montană, însă a fost o decizie spontană și foarte bună de altfel.

Ne-am spus că stăm o noapte și până la urmă am ajuns să stăm 4 (30 lei/noapte, 2 persoane).

Asta pentru că zona este foarte frumoasă și încărcată cu istorie, iar dacă nimerești localnicul și camping-ul potrivit (singurul de altfel – Campare Roșia Montană) o să ai ce experimenta.

Muzeul Minieritului din Roșia Montană era închis, însă o plimbare lungă prin zonă, o să-ți arate viața de atunci, de pe vremea „Companiei” și a minei de aur.

Pe de altă parte, Cariera Roșia Poieni (carieră pentru extragerea cuprului) îți poate da o palmă zdravănă care să te trezească la realitate și să-ți arate de ce e în stare omul să facă. Era interzis să o vizitezi și nici noi nu am insistat prea mult să o vedem.

Dar efectele oricum se văd cel mai bine în satul scufundat Geamăna pentru că acolo este locul de „depozitare a răului făcut”.

Dar rămâne să te bucuri de Piatra Corbului, Sfinxul Roșia Montană, tăurile din zonă și cei mai mulți cireși amari pe care i-am vazut vreodată + tufe de afine și zmeură.

Cel mai impresionant a fost Tăul Mare care este un lac artificial, de prin 1908, și pe vremuri, alături de alte astfel de tăuri, punea în mișcare steampurile, adică instalațiile de separare a aurului.

Se află la o altitudine de aproximativ 930 m, pe teritoriul localităţii Roşia Montană, deci o să fie grozav de plăcut pentru o zi ușoară de hiking.

Dacă îți planifici o vizită în Roșia Montană, toate aceste lucruri frumoase te așteaptă.

Precum costuri: mâncare, ceva țuică, cazare și benzină / 2 persoane, în jur de 500 de lei.

Asta dacă te-ai uitat în contul bancar și te-ai gândit cam cât ar costa traseul urmat de noi.

Acum ne-am cazat o săptămână la Campingul Turul în zona Apusenilor, și vrem să vizităm cât se poate de mult din Parcul Natural.

Avem un început bun, din nou cu țuica de mere și cel mai bun pește mâncat vreodată de la Păstrăvăria Lazuri, dintr-un sat apropiat.

Atunci când amintirile nu mai sunt în cea mai bună formă a lor, cuvintele și fotografiile te ajută să retrăiești momentele din trecut. Eu vreau doar să mă asigur că fiecare clipă va rămâne întipărită atât în suflet, cât și în acest Jurnal în mișcare.